Vapor esteet luo usein enemmän vahinkoa kuin ne estävät in olkipaalin taloa. Miksi sitten on niitä tarvitaan olkipaalin rakennusmääräykset? Vastaus ei ole monimutkaista, mutta vaikutus höyryn esteiden koteihin kaikenlaisten on.
Jos olkipaalin koteja, push on aina ollut tarjota paalin seinät vesihöyryä läpäisevä pinta sallimatta vesihöyryn paeta rakennukseen. Useimmissa tapauksissa tämä merkitsee maa pohjaisella laastilla kuten savea tai kalkkia. Nämä laastarit on kyky vapauttaa höyryä ja siten mahdollistaa paalien kuivua, kun sää sallii. Muita laastarit, jotka ovat synteettisiä tai sementtipohjainen on rajallinen kyky siirtää kosteutta pois paalit. Joissakin tapauksissa, jälleen riippuen sään tai ilmasto, paalien päätyä liottamalla kosteuden ympäristöön, jotka voivat aiheuttaa hajoamisen seinissä.
Joten jos on totta, että paalit tarve hengittää ja että kipsi, joka levitetään pintaan voi vaikuttaa höyryn siirto pois paalit, miksi kukaan käyttää höyrysulun ollenkaan? Joten tässä on yksinkertainen vastaus: koska se on mitä ihmiset tekevät tavanomaisilla koteihin. Koska suuri osa koodin kielen olkipaalin rakennusten perustuu koodit perinteiseen rakentamiseen, jotkut asiat vain ikinä testataan ennen kuin ne tulevat vaatimukset. Olen rakentanut monta olkipaalin koteja ja monia tavanomaisia asuntoja. Molemmissa tapauksissa mielestäni erät koodin, joka oikeastaan ei ole järkeä yksittäisen tilanteen, mutta koodia ei ole tarkoitus käsitellä yksittäisiä tilanteita, vaan iso, viltti tilanteita. Tämän vuoksi olen joutunut taistelemaan mihin uskon, ja sitten antaa jonkinlaista näyttöä tai suorituskyvyn takauksen insinööri. Vaikka kallista, insinöörin leima on halvempaa kuin epäonnistunut seinä järjestelmä.
En käytä höyryä esteitä minun paali seinät ellei minulla todellakin. Joissakin tapauksissa, joissa paalit voi altistua sateelle splash tai kinosten, saatan käyttää höyrysulun materiaalia. Kuivassa ilmastossa, en käytä aineistoa ollenkaan, koska mielestäni kyky rakennuksen vapauttaa kosteus on tärkeämpää kuin yrittää pitää se pois. Kuva yllä on esitetty esimerkki höyrysulku muodossa alapohjin soveltaa pohjaan kursseille paalien. Tällöin kotiin tarkastaja tarvitaan se altistuu osan seinää, jossa tuulen perustuva sade sade oli huolenaihe. Olin varma, että EI kääri höyrysulun alla paalit. Tämä sallii, että kosteus pääsee valumaan vapaaksi paalien osaksi sora on seinän alaosaa. Älä sekoita tarvetta höyrynsulku on tarvetta kattohuopa yli puun alttiina kipsi. Ne ovat hyvin erilaisia ja laasti suojaa tarvitaan ehdottomasti välttää halkeamia maaliin. Raidat seinällä kattohuovan ovat puu tarkoitetut jäsenet ennen rappauksen.
Olen oppinut vuosien varrella, että kosteus pääsee sisään talon tavalla tai toisella. Uskominen muuten on kuin uskoa en voi estää sitä sataa silloin kun haluan aurinkoinen päivä. Kun otetaan huomioon, että on järkevämpää rakentaa niin, että kosteus voi paeta, kun se pääsee sisään Tämä on yksinkertainen vastaus monimutkainen kysymys. Itse asiassa on paljon ihmisiä ja yhtiöitä, jotka viettävät lukemattomia tunteja ja valuutta tutkimiseen vaikutus höyryn esteiden rakennushankkeita ja Näiden tutkimusten tulokset viittaavat sisällyttämistä höyryn esteiden perinteisen rakentamisen käytäntö. Koska meillä on vain vähän tietoa siitä, miten tällaiset esteiden paali koteja, me rakentajat, jätetään käyttää järkeä ja mitä tietoja voimme löytää. Yhden asian tiedämme varmasti, että kosteus voi aiheuttaa korvaamatonta vahinkoa olkipaalin talossa. Tietäen tämän, on välttämätöntä, että teet mitä voit suojata seinät veden ja kosteuden vesihöyryn rakentaa. Täsmälleen miten se tehdään riippuu paljolti teidän ilmastoon, sinun rakennusmateriaalit, sinun mekaanisten järjestelmien ja suunnittelua.
Vaikka ei suoraan liity olkipaalin rakentamiseen, University of Georgia on tarjonnut mielenkiintoisen ja varsin kattava selvitys höyrynsulun käyttöä kodeissa ja miten löytää oikea tasapaino kosteutta kotona. Tämä on hyvä hyppäämällä pisteen höyrysulun keskustelua jokaiseen kotiin. Tässä on linkki tiedot: http://www.fcs.uga.edu/ext/pubs/html/B924.html
Author
Andrew Morison on erikoistunut olkipaalin ja vihreä rakentaminen. Hän on osoittanut tuhansia ihmisiä miten rakentaa omia olkipaalin hankkeita hänen kattava joukko neuvonta olkipaalin, valetaan ja rappaus DVD. Voit tarkistaa nämä ulos www.LearnStrawBale.com. .
Sähköposti päivitykset
Jotta tiedotetaan uusista merkinnöistä ja saamme "7 Essential askelta Straw Bale Success e-kurssi" täysin ilmaiseksi, kirjoita sähköpostiosoitteesi alla ja tarkista postilaatikkosi vahvistaa. Lisätietoja >>








15 maaliskuu 2008 at 5:52 am
Etsimme tekee wrap on kodin tänä kesänä. Vaimoni ei pidä Adobe ilmeen ja mieluummin vinyyli sivuraide (en ymmärrä, joko). Oletan, yksi tapa tehdä tämä on puhaltaa perinteinen yhdistelmä, laita puu ristikko päälle (ja pari tuumaa ilmatilan) ja kiinnitä sivuraiteelle. Onko olemassa helpompaa tapaa? Onko puoliksi permiable höyrynsulku jotka voisivat toimia tässä tilanteessa? Kuten sanoit, ei voi enää pitää vettä vaan sivuraide se taipuu Sademäärä ellei vesihöyryä. BTW, olemme ulkona maassa, ja ei ole koodia käsitellä.
Kiitos, Cor
17 maaliskuu 2008 at 7:52 am
En toki halua nähdä käytät vinyyli sivuraide, koska se on niin ikävä tuotteen ympäristövaikutusten kannalta. On muitakin vaihtoehtoja sivuraiteelle, jos et halua mennä stukkotöillä. Jos vaimosi haluaa stukkotuotteet, mutta ei pyöristetty ulkonäköä adobe, voit silti mennä paalien ja laastin yksinkertainen leikkaus terävämpi reunojen ulkopuolelle.
Jos päätät käyttää vinyyli-tai muu sivuraide, et todennäköisesti halua käyttää ilmanvaihtoa kerroksen välillä paalit ja sivuraiteelle. Ehdotan rappaus karva paalit tuleen todisteita heitä ja kiinnitä laasti net järjestelmä (www.mortarnet.com) ja Danopanel asennetaan nauhat kuten ehdotatte. Ongelmana on kiinnitys matkallaan liuskojen rakennetta talon. Tulet todennäköisesti lopulta käyttää aivan liian paljon aikaa ja vaivaa tehdä tätä työtä hyvin. Se ei ehkä kannata tehdä ja kaukokohteisiin.
Minun paras ehdotus on rakentaa ja paalit vain, jos haluat kokonaisvaikutus tämän. Jälleen kipsi voidaan viimeistellä niin se näyttää perinteisen stukkotuotteet talo eikä adobe rakennetta. Joskus se ei yksinkertaisesti kannata yrittää saada paalit näyttämään mitään muuta, ja kierros sivuraide on yksi paikka, jossa se on usein. Anteeksi huono uutinen.
18 maaliskuu 2008 at 4:23 am
Ei huono uutinen niin paljon kuin polttoaineena minun mielestäni meidän pitäisi pysyä poissa vinyyli sivuraiteelle. Mikä on nopein (kohtuullisen edullinen) tapa soveltaa yhdistelmä?
18 maaliskuu 2008 at 6:09 am
Helpoin tapa käyttää yhdistelmä riippuu sinusta. Mieluummin luovuttaa lastaa sen jälkeen sekoittamalla sitä laastin sekoittimella. Jotkut ihmiset esimerkiksi puhaltamalla sen koneen kanssa ja sitten palaan laastia sen. Tämä menee paljon nopeammin, mutta sinun täytyy työskennellä todella nopeasti, kun troweling pysyä spray operaattorin. Myös kone voi olla vaikea löytää ja kallista vuokrata. Edullisin vaihtoehto on käyttää paikallisia maa kuin maa pohjaisella laastilla ja käsi laastia sen. Se vie aikaa ja kärsivällisyyttä ja vaatii paikallisia maaperä on tarpeeksi hyvä käytettäväksi kipsi. Tarvitset savipitoisuus korkea, mutta ei liian korkea, tehdä tätä työtä. Ehdotan poimia luonnon rappaus kirjan enemmän kuvausta siitä, miten kertoa jos maaperää voidaan käyttää kipsi.
25 maaliskuu 2008 at 4:37 am
Hei Andrew,
Äskettäin ostanut videoita täydennysrakentamisen ja rappaus ja todennut niiden olevan erittäin motivoivaa ja kiinnostavaa. Toivon vihdoin toteuttaa unelmansa rakennuksen heinäpaaleja Prinssi Edwardin saari. Tutkimuksessani törmäsin ehdotus, jonka terva paperia ei saa käyttää vastaan puuta etenkin termisesti aktiivisen ulkoa. Vuoden purku joidenkin seinien muotti löytyi vain välillä TP ja puutavaraa. Kosteus ei voinut paeta. En tiedä, jos puutavara on kokonaan kääritty vai ei.
Kanadassa näytämme olevan VB hullu vaikka puolet vuoden VB on väärällä puolella seinää. R2000 talot ovat osoittautuneet täynnä multaa, kun avautunut.
Ihan vain curiousity, teidän dvd sinulla oli kipsilevyjä liukastua teipattuna silmukkaverkkoja varten rappauksen. Sisällä ja ulos? Mitä kuuluu kanssa?
Terveisin,
DWD
25 maaliskuu 2008 at 6:53 am
Dave,
En voi ymmärtää, miten kosteus voisi saada loukkuun takana kattohuopa jos se on kiedottu puu, mutta jos se sijoitetaan pinnalle runsaasti alue kosteuden purkaa reunoilla, olisin yllättynyt, jos build oli ongelma tässä skenaariossa . En ole nähnyt esimerkkejä siitä olla ongelmaa millään talossa olen leikattu tai revitty alas (vain yksi purettiin tasalla!).
Pyydän anteeksi sekaannusta DVD. Kipsilevy oli vain pieni osa seinä missä tein upotettu alue erityinen huonekalu. Kipsilevy on päällä nastat tällä alueella. Siellä missä on paalit, minä rappaus suoraan heille. Lisää rappausalan annetaan rappauksen DVD. Jälleen pahoillani sekaannuksen.
28 maaliskuu 2008 at 4:10 am
Hei
Kuvassa viestit näyttävät olevan hyvin lähellä toisiaan. Käytätkö 4 × 4 viestiä? Se melkein siltä, että olet tehnyt vakio 2 × 4 kehys seinä 600mm keskusten ja lovettu paalit sinne ... Kai se on halvempaa puuta tehdä se ...
Kippis
Monte
28 maaliskuu 2008 at 9:12 am
Monte,
Seinä kuvassa on 4 × 4 viestiä 4 'keskellä. Tämä käyttää pienempiä puuta ja merkitsee sitä, että palkki voi myös olla pienempi osa puun (4 x 6 ja 2 x 4 levy naulattu sitä). Tämä nopeuttaa nostamista rungon iso tavalla ja usein toimii hyvin ikkunoiden sijaintiin minimoimiseksi käytön liikaa puuta.
28 maaliskuu 2008 at 14:59
Ah ... kiitos. Se tekee minut vakavasti pohtivat valon käyttö kehykset strawbale rakentamiseen. Jos tapit olivat 21 tuumaa keskuksissa sitten paalin tarvittaisiin vain 2 x 4 kolo keskellä toisella puolella ja työntö kahteen muuhun nastoihin. Olisi varmasti paljon halvempi ja vähemmän puuta. Tiedätkö ketään teet tämän?
28 maaliskuu 2008 at 15:04
Yritin, että talon muutama vuosi sitten ja se oli tuskallista. Haluan pitää minun seinät käynnissä side ja niin että tarkoitti minulla oli pykälää levällään loppuun mennessä työn. Päädyimme kääntää paalit reunalla ja täyte väliin nastat koska se oli helpompaa ... ja vihaan pinoaminen paalit on reuna koko pituudeltaan seinät! Joka tapauksessa, se ei toimi minulle niin olisin toivonut sitä olisi.
28 maaliskuu 2008 at 19:16
Hmm ... Ajattelin, että jos sinulla oli oikeus stud keskukset se toimisi. Jos paalit ovat 900 × 450 sitten 450 keskusten nastat pitäisi tarkoittaa sinulle vain tililleen keskellä jokaisen paalin. Käytännössä varmaan se ei ole ihan näin siisti ja ehkä se vakavaa päänvaivaa tililleen jokaisen paalin.
10 kesäkuu 2008 kello 13:21
Voisitko käyttää lasikuitu hartsi ulkopuolella eikä sementtiä? En usko, että se olisi yhtä paloturvallinen kuin sementtiä, mutta vain thought.I en ole rakentaja vaan löytää artikkeleita hyvin mielenkiintoisia. Thanks Cliff
10 kesäkuu 2008 kello 19:51
Cliff,
En ole käyttänyt lasikuitua, joten en voi antaa mitään palautetta siitä. Arvostan kommentteja artikkeleita ja toivottavasti jatkossakin nauttia niistä.
13 kesäkuu 2008 kello 16:38
Hei Andrew, nyt innolla, mitä aiomme tehdä ulkopuolella talomme. Se on vielä kaksi kerrosta savi, hiekka ja silppua, mutta nyt kun kevät sateet ovat tulleet alueilla ikkunat erroding pois .... sitä suurempi syy saada meidän lopullinen takki. Mitä emme vielä ole päätetty. Kun puhut muiden kanssa uskomme, että luonnollinen kalkin kipsin saattaa silti olla liian raskas eikä anna tarpeeksi kosteutta sisälle taloon pakoon seinän läpi kokonaan. Se voi perustaa alueen sisällä paalit, joka on jatkuvasti märkä (sori en muista termi tälle alueelle) millään tavalla silloin olisi altis hometta, varsinkin meidän talvet. Voisitteko suositella silcone maali soveltaa yli savikerros? Se on kevyt ja päästää ilman läpi, mutta ei sataa. Vai pitäisikö meidän mennä kevyempiä peitellä eräänlainen kerros ja uudelleen joka niin usein? Toivomme olla vähän huoltoa ulkoa, ja nyt haluamme olimme menneet sementin stucco. Nyt, kun sisäseiniin ovat kaikki päättynyt, ja päällystetty luonnon savi kuitenkin, uskomme höyryn olisi loukkuun sisäpuolelle paalien.
13 kesäkuu 2008 kello 16:39
Valitettavasti myös tarkoitus mainita, että teimme käytetään aformentioned monia nastat ja monia pykäliä menetelmä ja se teki ajaa meidät hulluksi!
13 kesäkuu 2008 kello 20:11
Maryann,
Ehdotan et mene kalkin kipsin viimeistely takki. Läpäisevyys turkki on tarpeeksi hyvä, jotta kosteus liikkua. Jos etsit vähän huoltoa, savi rappaus ulkopinnat EI ole tie. Se vaatii paljon seuraa läpi vuosi toisensa jälkeen jatkaa. Kalkki on huomattavasti kestävämpi ja pitäisi mahdollistaa kosteuden liikkua helposti. Silikaatti maalit ovat myös vaihtoehto, mutta ei ennen kuin käytät kalkkia maaliin mielestäni.
Andrew
22 elokuu 2008 klo 12:37
Onko kukaan koskaan käyttänyt heinäpaaleja on perusta eristää. Käytä sitten COB on olkia adobe lattia. En ole varma, jos se tarvitsee höyrysulun eivät ole. Aion olla rakentamassa kodin Alaskassa ja se pääsee alas-45f siellä
22 elokuu 2008 klo 17:35
En suosittele laskemisesta paalit on perusta eristeenä. Ne mätänee maan alla ja / tai alttiina kinosten ja tulee sotku käsitellä. Paalit on pidettävä poissa ovat kosteutta niin vain maanpäälliset sovellukset ovat hyvä idea.
25 elokuu 2008 at 5:21 am
Olen pahoillani sanoin säätiön olisin sanonut perusta. Heinäpaaleja olisi noin 18 "maanpinnan yläpuolella.
06 syyskuu 2008 klo 17:13
En aio käyttää tyvec alakerrassa minun pohjoisen seinän, joka on 2 tarinoita. Suunnittelen myös 14 päivänä KIELI hitsattu. on sekoitus / setti kertaa säätää huomioon erisuuruisia sarjan olki vs tyvec (hengittävä kosteussulku)?
mitään ongelmia minun suunnitelma? (620 paalit paikallaan)
07 syyskuu 2008 klo 15:01
John,
En itse esimerkiksi käyttää Tyvek tai muutakaan materiaalia peittää paalia talon tai tarina talon. Siitä huolimatta, jos päätät tehdä niin, että sinulla on tarpeeksi "hammas" varten laastari on kiinni. Kipsi ei noudata Tyvek. Oletan sinulla ei ole ylitys tällä puolella talon suojaamiseksi ensimmäisessä kerroksessa, joten Tyvek. Jos voit lisätä yksi suunnittelun sotkematta asioita, ehdotan, että yli Tyvek. Tietenkin, joka voi olla mahdotonta tai käytännössä tässä vaiheessa.
Jos sinulla on hyvä taustatukea kipsi, voit siirtyä eteenpäin on ja asettaa ajat ovat samanlaiset lopussa. Olki kestää hieman kauemmin parantaa, mutta ei paljon. Sinun täytyy sekoittaa mudan hieman raskaampi (kuivempi), jotta se voi pitää kiinni mesh ilman olkia tukea. Jälleen on koko tarina, haluaisin käyttää erilaista lähestymistapaa, mikäli mahdollista, tai kenties eri materiaalia. Jos verkko ei ole rakenteellista (rungolle) niin kannattaa käyttää stukkotuotteet johto on sen sijaan se antaa paljon enemmän "hammas" for kipsi. Onnea.
07 syyskuu 2008 klo 17:22
Minulla on hyvä koko aattona, mutta odottaa sadetta, ja jää talvella, alemmassa tarinan. sen jälkeen ja palkki täydennysrakentamisella. ja Im kertoi 2X 4-johdin on paras tukea vastaan "raastava" rungon .. ehkä Ill lisätä joitakin pienempiä lanka yli, että enemmän hampaiden alakerrassa. Kiitos
09 marraskuu 2008 klo 14:36
Olisiko mahdollista käyttää olkipaalin rakentamisen pääasiassa underground kotiin? Olimme suunnitelleet käyttää betonielementeistä, mutta kuulostaa aivan heinäpaaleja. Meillä on jo suunnitelmia Viemäreiden taakse seinään viemäreihin ja ihmetellyt, jos tämä voisi olla tarpeeksi hyvä pinnoite päälle paalit on vedenpitävä.
11 marraskuu 2008 klo 13:15
Jeanine,
Ei, se on lyhyt vastaus. Paalit maan alla eivät ole hyvä idea, vaikka asianmukainen viemäröinti. Jos haluat välttää betonitiilen useita "vihreitä" vaihtoehtoja voit valita. Rastra lohko on ja on toisia, jotka tällä hetkellä ohita mieleni. Googlen haku ei todennäköisesti sinut sinne. Onnea.
19 tammikuu 2009 at 6:34 am
Andrew,
Olen tällä hetkellä suunnitella puun runkoon olkipaalin huivi kotiin Adirondacks NY. Aion käyttää kalkin kipsin sisälle ja ulos ilman metalli rima tai uudelleen baarissa. Mitä ajattelet "no metal" teoriaa ja ehdotatte höyrysulun väliin yläosan perusmuurin ja alapuolen paalien kun paalit istuvat 2 × 4 "toe-up?
Lisäksi olet käyttänyt bails ja katon eristys?
Thanks,
Dave
20 tammikuu 2009 at 8:42 am
Suosittelen höyrysulun alla paalit jos olet rakennuksen suoraan laatta. Vaikka kallio-ja / tai eristys se eristää paalit päässä betoni, se auttaa pitämään kosteustaso varpaan tilaa alhainen. En suosittele paalit ullakolle tai katossa syistä keskustellaan muuta virkaa tässä blogissa. Ei metalliverkko on hyvä mutta ei niin vahva kuin metalli mesh rakenteellisista syistä.
20 tammikuu 2009 at 9:04 am
Oletko kokeillut käytä kaikki silmät ja soveltaa rappaus suoraan bails ei-kantavien sovellus?
20 tammikuu 2009 at 13:18
Olen, ja huomaatte, että kaikki muotoiluun, joka tapahtuu ikkunoiden, rakennusten kulmat, ovet ja niche, että olen mieluummin vain sovittamaan koko rakennuksen yhteen syöksyä sijaan koota mesh pienillä alueilla.
29 tammikuu 2009 klo 11:18 am
Hi! Minulla on nopea kysymys. Sano Olen aina rappaustyöt seinien sisäpuolella, ja haluan Kipsilevy sisällä on silti hyvä idea ensin kipsi ja lisää sitten Kipsilevy tai vain sietää estettä ja sitten kipsilevyä?
30 tammikuu 2009 at 9:26 am
Jos aiot lisätä kipsilevyjä sisälle edessä paalin seinien, sinun on täytynyt rajata tukea tätä kipsilevyä. Sinun tulisi myös lisätä naarmu takki kipsilaastin paalit ennen lisäämistä Kipsilevy. Suosittelen lämpimästi vastaan käyttää kipsilevyä sisäpuolella. Se on hyvin tunkkainen ilme verrattuna rapattu paalit. Lisää yli, käsitellään ovien ja ikkunoiden syvennykset on hyvin vaikeaa kipsilevyä, koska luonnollisen käyrän paalien. Jos laatikko ulos ikkunat ja ovet hyväksymään Kipsilevy, he näyttävät luola kuvaus ja erittäin tylsä. Suosittelen voit muokata ja laastin paalit ja luopua Kipsilevy.
Myös koko seinän höyrysulku on jotain, en suosittele koska olet todennäköisesti ansaan kosteutta että muurin. On parempi, jotta seinät hengittää niin paljon kuin mahdollista.
12 helmikuu 2009 at 6:59 am
Hyvä Andrew,
Olen pieni rakentaja. Kävin Euroopassa useita vuosia sitten tutkia strawboard sips. En ole koskaan rakentanut strawbale mutta aina löytyy tyyliin arkkitehtonisesti houkuttelevalta. Kysymykseni, on sinä tai joku tiedät aina hyödyntää polyolit-soija bio vaahdot kuin ulkopinnat sijasta laastaria? Minusta näyttää siltä, että on olemassa lukuisia umpisoluinen soija vaahdot täyttävät keskeiset tekniset vaatimukset, jotka estävät kosteuden tunkeutuminen, pysyen kuitenkin hengittävä. Selvä etu on nopeus sovelluksen ja kyky "DIY" pienellä työ ja työmiehet, ja haitta on ainekustannukset. Mitään ajatuksia tai oivalluksia?
12 helmikuu 2009 at 7:14 am
Hei Bill. Olen ollut toinen mies mainita saman materiaalin kanssa samaa kysymystä. En tiedä paljoakaan, muuta kuin mitä minulle on kerrottu. Olen toki kiinnostunut oppimaan lisää. Onko sinulla kaikki sivustot voit lähettää linkin tänne saada meidät kaikki alkoi kohti oppimista? Kiitos.
12 helmikuu 2009 at 7:58 am
Hei, Iam vielä vaiheessa gatering tietoa mahdollisimman paljon teiltä ennen kuin aloittaa oman projektin, pieni lapa (mielestäni sinun kutsua sitä paikka, jossa sinulla on parturissa que.), Jossa i on minun braai. Se on seinät on vain kaksi puolta kun taas kaksi muuta sivua pysyvät auki. Yksi seinä on 3 m ja muut 3,5 m pitkä ja korkeus on 2,5 metriä. Kysymykseni on. Onko se väärin pino paalit puoli tapoja ylös eikä litteä? Minulla on lanka mash (karkeus) sekä sisä-ja ulkopuolelta upribht palkit jokainen 1 metri. Teen shure että mäskin ja palkit ovat propperly ehjä ja kiristetään paalien, jotta lujuutta sen seiniin. Syy miksi haluan tehdä sen tällä tavalla, koska seinät on hyvin lyhyt matka eikä kovin suuri. Puitteet toteuttaa oljilla katto. Aion myös Irion kierros paljaaksi liimata perustan korkeus seinän auttaa tukemaan paalit. Aion myös laittaa lattaraudan päälle paalit vetää paalit alaspäin kierroksen baarissa.
13 helmikuu 2009 klo 19:18
Andrew,
Tulin koko tämän jälkeen, vaikka se on vähän vanha. Huomaan, että puhut höyryä (höyry) esteitä ulkopuolelle, missä luulen, että sinä tarkoitat kosteutta esteitä - etenkin oman ilmasto (Oregon). Tällä en tarkoita kosteutta ulkopuolelta sisään, eikä höyryn diffuusio sisältä ulos.
Olen samaa mieltä siitä, että filosofiaa "hengittävä" seinät - eli höyry ei saa avoimena ilmavuodot koska se viittaa - on oikea rakennustapa, lähes kaikille strawbale talon paikoissa. Uskon kuitenkin, että on harhaanjohtavaa väittää, että niitä pitäisi koskaan käyttää. Aivan, miksi uskot hyvä varvas potkua auttamassa burst putket, uskon, että höyry esteet ovat välttämättömyys paikoitellen - esimerkiksi höyry suihkut, kasvihuoneet (?), Joilla on suuri kosteus ja käyttö luonnollisen ilmanvaihdon (esim. , ei tuuletin apu), jne. Olen usein hyräili ja hahhed noin haluaisin käyttää strawbales meidän kylpyhuone ulkoseinän suihku. Jos minulla olisi suuri fani ja tiesi, että kaikki (lapset mukana) käyttäisi tuuletin - ehkä se olisi ok - mutta konservatiivisen puolen minulle sanotaan, että höyrynsulun olisi turvallisempi veto.
Mitä kosteuden esteitä, luulen että se voisi olla mahdollista käyttää metalliverkkoa päälle kosteussulku ja pitäisi kulkea paloluokka - vaikka minulla ei ole tietoa, että - vain mitä olen nähnyt woodframed stukkotuotteet seinät.
Mielestäni uskon "hyvä hattu ja hyvät saappaat" rakennustapa on kylmä ja kostea ilmasto. Siksi uskon, että seinän alaosaa pitäisi olla joko erittäin hyvin suojattu, tai overclad ja kosteutta siedettävä suojakuori - tietenkin jättäen draingage / kuivaus kuilu paalit on "hengitys".
Joka tapauksessa, ei tarkoittanut blaa, blaa, blaa, mutta halusin selvittää jotain, koska ymmärrän - hyvä sivusto, hienoja ideoita ja suuria vuoropuhelua.
Kiitos vielä kerran,
Jamie (Vancouver, BC muuttoa Ottawa, Ontario rakentaa ensimmäinen strawbale talo)
14 helmikuu 2009 at 5:14 am
Hyvä Andrew,
Koska sinun luultavasti hyvin tietää, spray-on umpisoluinen uretaanivaahtojen on käytetty katemateriaali on tasakaton vuosikymmeniä. Uretaani voidaan ruiskuttaa eri tiheydet, jotka luovat erilaisia valmiita psi vahvuuksia. Vaahdot on ruiskutettava kanssa "propriatorial", lämmitettävät ja erittäin kalliita spray lautat. Petrolipohjaiset polyuretaanit on ollut voimassa vuodesta 40-luvulla.
Kirjoita soija tuotteet 80-luvun puolivälissä. Lisäksi eko-tekijät joitakin muita selviä etuja ... biopohjaisten tarkoittaa vesipohjaisia puhdistuksen erittäin tärkeää ylläpitää kallista ruiskulla, myös paljon turvallisempi ruiskun. Suurin soija biopohjaisten yhtiöt omistavat öljypohjaisten yritykset. Näin juuri kannattaa edistää paljon vihreämpi ja ympäristöystävällisiä soijaa. No, kunnes viimeinen mieletön elinkeinonharjoittaja-mad öljyn hinta hyppää. Mutta tosiasia on soija poly n tuotantokustannukset ovat vähentyneet merkittävästi viime vuosina uuden, huomattavasti halvempaa käsittelyn kehittämiseen.
Soy vaahtoja voidaan valmistaa kaavat soveltuvat sisätilojen välillä ontelon spray-sovelluksissa, pour-in "vanha rakennus" apps, katto apps, kuorma bedliners ja rakenteelliset spray-apps.
Iso petrolipohjaiset valmistajat "tavanomaiset epäillyt" jos kuuluu, Dow, Monsanto, Cargill ja Bio-based/Bayer. On olemassa paljon pienempiä perustuu valmistajien kuin teknologia saa paremmin julkisuuteen.
Yksi pienempien kaverit että saatat haluta tutkia on Soythane, soythane.com / ne ovat kehittäneet erittäin luottavainen low tech ruiskutus järjestelmä sopii pienet DIY'ers.
16 helmikuu 2009 klo 17:20
heti kun sää paranee, olemme valmiita soveltamaan kalkkipohjaisella stucco. onko olemassa mitään "ampuja" tai nopeampaa sovellus muulla kuin isku vasten ja laastia? vaatimus sekoittaa päivää ennen hakemuksen saa meidät nostamaan kaikkia stukko vähintään 3 kertaa, en innolla tätä!
ja mitä tämä soija materiaalilla? Kerro meille bill!
andrew, odotamme vastausta!
17 helmikuu 2009 at 11:23 am
Hienoja keskusteluja täällä. Kiitokset kaikille liittymään in käsittelen muutamia erilaisia kommentteja täällä.
Barnie,
Kyllä, se toimii hienosti. En pidä rakennuksessa reunalla useista syistä, mutta kukaan, joka tuntuu olevan sinun tilanteessasi niin mielestäni sinun tulee sakko etenevän suunnitellusti.
Jamie,
Kuulen kyllä. Teen missä kosteutta esteet voidaan käyttää, ja olen edelleen välttämään niitä. Mieluummin rakentaa olemaan tarvitse tukeutua kosteussulkuna kaikki yhdessä. Esimerkiksi, en, t rakentaa paalit minun ulkoseinille takana suihkut. Käytän tavanomaisella seinä vedellä eristäminen seinät kummallakin puolella paalien. Paljon pienemmällä riskillä. Olen rakentaa asuntoja suuria ulokkeita ja vesikourut välttää sateessa roiskeiden kokonaan. On useita tarina koteja, käytämme ajoittainen kattojen luomiseen saman suojan, ja käytän myös suojauksia ja muut maisemointi minimoida tuulen odotuksiin sadetta. Olen täysin samaa mieltä hyvän hattu hyvät saappaat konsepti. Olen vain sitä mieltä, että höyryä tai kosteutta esteet voivat aiheuttaa enemmän ongelmia kuin niillä säästetään.
17 helmikuu 2009 klo 11:28
Oho. Löin submit nappia liian aikaisin.
Bill,
Kiitos lisätietoja tästä järjestelmästä. Tiedän useita ihmisiä on mainittu kiinnostusta saada lisää tietoa.
John,
Sinun ei tarvitse sekoittaa ja sammuttaa NHL. Se on "parhaat käytännöt" idea. Voit sekoittaa laastin vähintään 20 minuuttia, ja soveltaa sitä suoraan seinään. Se kuitenkin tekee hyvin, vain hieman vähemmän toimiva kuin jos sammuttaa sen. Useimmat ihmiset eivät huomaa suuren eron sammutettua ja muiden sammutettua kipsi. Voit ruiskupistoolit hakea materiaalia. Ota väki de Gruchy n Lime Works. Näet aseen tällä sivulla: http://www.palimeworks.com/lwus/default.asp?page=tools.html Kerro heille Lähetin sinulle ja hän pyytää sinua minun toimittajan koodia. Saat alennuksen ostoksen käyttämällä koodia. Jos aiot eteenpäin ja ostaa aseen ($ 250 miinus oma alennus) yhteyttä minuun offline minun toimittajan koodia.
17 helmikuu 2009 klo 16:59
paljon tietoa! Kiitän teitä kaikkia tulo ja siihen liittyvät kommentit. Olen myös kysymyksiä saattamisesta suihku / keittiö paali seinät, ja olen suunnittelun avulla rajoitettu määrä "seinä board" tai betoni Kipsilevy missä ja suihkujen aiotaan sijoittaa. kerro lisää välit ilmausta. Ajattelin asettamalla yksi tai kaksi 4x8 kappaletta suojata suihkunurkassa, (molemmat seinät Bale). Olen avoin teidän suositukset .. . miten voidaan yhteyttä off line? vapaasti lähettää minulle sähköposti. jälleen kiitos info
17 helmikuu 2009 klo 17:57
Andrew,
Vaikuttaa siltä, että laitat viestin ja palkki rakenteen ulkopuolelle paalien. Onko tämä parempana tai se vain toimii parhaiten katto, ikkuna ja ovi rakenteita? Ajattelin, että haluaisin sijoittaa ne sisätilat altistaa ne (näyttää), eikä ole mitään ero strinkage ongelmia ulko - sisätilojen ei kohdistu samaan temp. / Kosteuden vaihtelut. Muita opions on kätkenyt ne keskellä, mutta oletan, että on kipua knotch. Tai, laita ne, knotched, sisältä ja ulkopuolelta, kuten tikkaat (en muista tekninen termi).
Kiitos neuvoja,
Jamie.
18 helmikuu 2009 klo 10:38 am
Hei John. Minulla on koko blogimerkintä tästä aiheesta, joka mielestäni selventää kysymyksiisi sinulle. Älä etsi "Water eristäminen muurien" yläreunassa kotisivun varmista, että "strawbale.com tarkastetaan ennen haet.
18 helmikuu 2009 klo 10.40
Jamie,
Mieluummin laittaa rungon ulkopuolelle on syy-tä mainittu, mutta se on hyvin mahdollista sijoittaa että kehyksen sisällä, jotta se voidaan altistaa. Älä yritä keskustan vaihtoehto, koska se ajaa sinua pähkinää. On joitakin muita virkoja blogi sijoittamalla puun runko on sisätiloissa. Tutustu ja löydät joitakin tärkeitä tietoja miten tämä hyvin.
18 helmikuu 2009 klo 12:16
Andrew,
Halunnut osallistua oman työpajan, mutta halusi varmistaa, että rakennuksen strawbale on mahdollista omalla alueella (Mississippi) johtuen lämpötila ja kosteus. Se on minun tilalla, ei lupia tarvita, vain kuuma tahmea päivää kesällä, kylmä märkä talvella. Tajunnut suuria ulokkeita, sijoitettu oikein, laatta ..... Postinumero on 38901, huolia tai neuvoja?
18 helmikuu 2009 klo 15:01
Hei Brian,
Oletko koskaan saada mitään kuivalla säällä missä haluat rakentaa? Olisin huolestunut kosteutta asioista muurien sisällä, jos on koskaan mahdollisuus niiden kuivua. Kuten olet lukenut yllä ja muualla blogissa mietitään, miten kääntää suhteellisen kosteuden tulee kosteuspitoisuus on vaikeaa. Testi seinä voisi olla hyvä idea. Rakenna se ja anna sen istua vuodessa. Voit seurata tai muurin purkaminen ja etsiä merkkejä epäonnistumisen tai onnistumisen. Toivotaan että auttaa.
01 maaliskuu 2009 at 8:33 am
Hei Andrew. Kiitos vastauksesta. Ole hyvä ja anna tarkempaa tietoa syistä, miksi dont rakentaa ylöspäin ja paalit. Please, what is the difference between lime for plastering and a good mix of cement, lime and sand for plstering. I have come accross people doing it that way.I am not sure about amount of sand, lime and cement they use. Can it work if I have a problem to get the right lime.
March 2nd, 2009 at 3:25 pm
When on edge, the strings of the bales are in the way for notching around posts or creating decorative niche. The face of the bale that is exposed is more slippery and does not hold plaster well. The bales are off center, ie taller than they are wide, so they are not as stable. These are the main reasons.
I prefer lime and sand only because it is more flexible and breathes better than cement based plasters.
April 7th, 2009 at 7:17 am
My wife and I are building a 1200 sq ft cabin/loft. We want to incorporate straw bale into the home, but without many “straw” experienced contractors in our area and even less experience between ourselves, we have decided to go with a framed straw-infill home. We want to have cedar siding on the home and use the strawbales on all interior walls that do not have plumbing. I was planning on having the contractor frame, roof, and put the cedar siding on the entire house, and then we will do the majority of the interior work ourselves.
Would we be able to get the same insulation advantages and sound proofing on the interior walls, albeit not to the extent of 18″ thick bales, if we used say 4-6″ chainsawed bales inside the framing instead of blown in insulation and drywall?
Also for the interior walls that are parallel with the exterior cedar sided walls, would it be sufficient to just lime plaster the back sides of the bales and stuff them in place and then finish plaster the interior facing walls? Would I need to leave an “air gap” of a few inches between the cedar and the “insulating” straw bale walls? Any advice or suggestions would be greatly appreciated.
April 27th, 2009 at 10:33 am
Hi Justin. This is a tough one. If I read your post right, you want to have interior bale walls, like between say a bedroom and the living room. This takes up a lot of space. Then I see you are considering using chainsawed bales to make them more space efficient. I think this would be a waste of time for you. You can get a better insulation value out of standard insulation at that thickness. In terms of sound, it travels through the studs so if you want to eliminate it, you need to build two walls separated by an inch air space or use sound proofing materials.
For the exterior walls, I think you will find it easier to install the bales into the frame (with the roof on) and then plaster the exterior face of the wall with a scratch coat, After the scratch coat has dried, then install the cedar. You can use a rain screed installation with a vent between the bales and the siding for best results.
March 13th, 2010 at 7:38 am
I d like to get a domme like this one ! More posts like this?
March 16th, 2010 at 9:53 pm
Hei Andrew. I live in the upper chehalis river valley in western Washington. I have 2 problems. I have some oak logs which i want to use to build a simple 2 story gable barn style home with, but no one around here is certified to grade hardwoods. Secondly, Strawbale appeals to me over clay-slip because of the economy of simply stacking and pinning the bales together. But, high humidity is common here for most of the year, so spontanious combustion is a concearn for me, as it is for local farmers who store it in their barns and use it for their animals. What would you say to all of this. Kiitos.
Allen
March 19th, 2010 at 8:43 am
Hi Allen. I would suggest talking with local engineers about the lumber grading. I imagine someone will know of a certified grading company. You could also talk with the larger local lumber yards or even go direct to the mills nearby (if there are any).
In terms of the humidity, I we talking rain or humid? I know of several straw bale homes in Seattle and Whidbey Island, and those are doing fine. If you are similar in weather to that, you will be okay. I would suggest that you use a whole house dehumidifier in your design to help keep moisture moving out of the home.
July 1st, 2010 at 4:28 pm
Like the site, excellent articles. Added your feed and will be returning to read more. Heads up though, your footer is askew when viewed with Safari installed on Windows 98.
July 2nd, 2010 at 7:55 pm
Thanks for the heads up.
Andrew
July 27th, 2010 at 11:58 am
Found this blog so I thought it better to ask here. I have two questions related to water and design. I live north of Toronto and was advised to consider wood siding over the plaster on the straw bale. I heard you blog, and your main comment on siding seems to be with the labor required to install it. Can the plaster withstand our climate here, or is a siding a good idea. I see you have a workshop coming up in Ottawa where they have more snow, rain, humidity and temperature extreme problems than here. What finish will you use there. I wish I had the time to go.
Secondly, I was advised to have the strawbales overlap the concrete foundation so that there is a drip edge ie a 14″ wide concrete beam to support the 18″ bales. Your dvd shows the strawbales actually short of the concrete edge so that the plaster is flush with the concrete. There must be a lot more rain where you are than here thus I guess you have confidence in not needing a drip edge? Any comments on the two methods?
Kiitos
Ryan
September 5th, 2010 at 12:36 pm
Hi Ryan. I trust in a solid plaster coat. Lime plaster has been used in the UK for centuries to great success. As long as the right material is properly applied, I trust it. I find siding a pain to install on a bale house and I think it is unnecessary. If you want that look, then, by all means, go for it. Just know it will take some extra work to do it right.
I prefer to run my bales flush with the exterior these days and use a J-Channel/plaster screed to overhang the foundation by 1″. This stops wind driven rain from getting under the toe ups and it allows for a drip edge of sorts as well. It also gives a much cleaner finish than trying to make the plaster flush with the foundation as shown in the DVD. That detail IS required if you plan to use the mesh as your shear strength as the plaster needs to bear on the foundation directly to resist the lateral forces. I have started using other shear methods as a result and believe I am having much better success with them.
The project in Ottawa will be plaster. I still have one spot left in the workshop…maybe that's for you!
December 29th, 2010 at 12:13 pm
Enjoy the site. Lots of wonderful information! I am located in South Central Mississippi. I too am interested in constructing a SB home; however, I am concerned about our humidity. I am aware of one SB home in MS, located about 3 to 4 hours north of here.
January 10th, 2011 at 8:34 am
We have recently viewed your new Post & Beam construction DVD. Lots of good ideas, but some questions come to mind including the use of roofing felt along the bottom outside edge of bales. My questions are: 1) by isolating the stucco from the bottom 3 feet of the straw wall, would this not weaken the stucco wall? I've always understood the bond between the stucco and the straw fibres is what gave it strength. 2) would you not stitch through this 3 foot water barrier? If no stitching is present in this area, would that also not weaken the structure? If you do stitch, you poke holes through the water barrier. Have you heard of a glue/water mixture being applied to the outside of the scratch coat of stucco in that lower area as an alternative to the roofing felt water barrier?
January 11th, 2011 at 11:15 am
Good points/questions. I am not a big fan of using the roofing felt on the structure for just the reasons you outline; however, the use is often required by the building officials and so I have included that in the video. The strength is not effected too badly because the mesh holds the plaster and gives it some good strength. The sewing is completely necessary and so, yes, the barrier is punctured anyway, thus making it somewhat useless in the end. It's one of those silly code requirements that does not really make sense in reality. I like the idea of using a water/glue mix on the plaster, but have not had experience with it myself. I would be concerned about how that would effect the bond of the brown coat to the scratch coat as well.
January 22nd, 2011 at 8:30 am
Hei! i'm looking to build a passive solar earthbermed home, and would like to build using straw bales. I'm worried about the earthbermed part, how to seal out moisture, while still retaining breathability. Onko tämä mahdollista? i can't seem to find a good design.
January 24th, 2011 at 10:35 am
The earth bermed part should not be straw bale as it will not do well below grade. Other than that, the inclusion of proper drainage and waterproofing is essential. There are a lot of products out there, most of which are good quality but less than “non-toxic.” It may be a trade off for long term health: ie a less than green product up front allows you to build a long term green house. There are some plastic sheet designs, some with rubber membranes, that work well and are about the most green available. Onnea.
March 3rd, 2011 at 8:42 am
Certainly worth you discussing this educational write-up. Fantastic!
April 29th, 2011 at 10:24 am
Hei Andrew,
Thanks for answering all of these questions over the past couple of years. I see a few questions that touched on an area I am having a difficulty working through.
I am planning on building three homes for my family and myself. It sounds a bit much, but will be a phenomenal farm when we are done. We (Really I) am pushing to use Strawbale construction, but we don't want to have the plaster finish on either the inside or outside.
We want to make use of the stones on the property to affix to the outside wall at least a few feet above grade and we are still debating on what to do above that. If there are enough stone we are not against going all the way up to the roof (They are going to be one story homes). We also want to keep all of the plumbing and electrical work away from the interior of the walls so that repairs can be made easily.
I will be constructing my own 4 x 8 panels that can be removed easily enough to get access to the plumbing and electrical work. That means there will be a least a couple of inches of space inbetween the stud wall and my stone and wood interior panels.
My question is how can we allow the straw bales to breath, if we have stone on the outside. There will be just a simple plaster coating on the bales (inside and out).
Should we leave a gap between the outside frame and the stone to allow for air movement? And would you vent this up through the roof vents?
October 13th, 2011 at 9:19 am
Hei Ben. Sorry for the long delay. You can add rock right to the face of the bales as long as you have relatively large chinking (joints) between the stones made of a breathable mortar, preferably lime. I would leave all of the plumbing to interior walls, out of the straw, and only put it in bale walls if you have to. In that case, I would frame out that whole section of wall and put the plumbing in the framed area, again, without contact with the straw. If you want to leave a gap between the bales and the stone, you can, but that means more material use. You would need to provide screened ventilation to that area and be sure to slip coat the bales on both sides.
November 26th, 2011 at 11:37 am
I want to make this, but got a couple of questions:1. What can I substitute for wheat starch? Don't want to buy a whole packet only to use 4 tablespoons.2. Are the measuring cups and spoon American? In Australia, 1 cup = 250ml, whereas in the US, it is 235ml. I don't have US measuring utensils.
November 29th, 2011 at 8:53 am
Hi Nola. The measurements are in US calibrations. You can substitute white glue (Elmer's Glue here in the states) for the wheat paste. As an FYI, I am coming to West Wyalong in March and Perth in August to teach straw bale workshops. If you want to learn more about the classes, please visit http://www.strawbaleworkshops.com . Hope to see you there!
January 1st, 2012 at 9:57 pm
Hello, what are your thoughts on a vapour barrier when building up in northern parts of Canada. Like Winnipeg MB, or Regina SK, or around Edmonton, AB. These are areas that get snow 5-8 months of the year. Generally, driving rain is not common, although there is rain, more or less depending on the region, in the summer. However, it's not raining all the time, nor is it always humid.
So, vapour barriers on the walls, floor, roof? Would a couple layers of lime coating be enough to withstand the snow? What would you recommend as foundation and flooring?
January 2nd, 2012 at 2:53 pm
Hi Lynn. I would recommend vapor barriers in the floor and roof but now over the bales. Instead, use a quality lime plaster in three coat (minimum) build up application. This will provide adequate protection against the elements and will allow the walls to naturally move the vapor (the lime will act as the vapor barrier to an extent). Be sure to seal the gaps around electrical plugs and other wall penetrations and the intersection of the wall with the floor and ceiling. Flooring can be anything; however, I suggest something with a high thermal mass to help store heat. Foundations will depend on the local geology so I can´t really comment on that.
February 6th, 2012 at 7:19 am
Hei Andrew,
So…I'm building an addition on my home, (288sq. ft post and beam holding roof). I live in the piedmont of North Carolina where humidity levels in the summer are regularly 80-90%, In a climate like this, is it possible to build with straw and use no vapor barrier other than the plaster?
February 6th, 2012 at 8:56 am
I definitely recommend building without a vapor barrier other than the plaster. I would also recommend that you use lime plaster to help mitigate the humidity. Finally, I suggest you install an Energy Recovery Ventilator which will actually draw moisture out of the air and dump it outside of the house. Another plaster option is clay/earthen plaster; however, that is harder to maintain in wet climates on the exterior. That is a fantastic plaster for deal with humidity if you can protect it from the elements (rain most notably).
April 19th, 2012 at 12:56 pm
QUESTION:
Building a hobbit home!! Floor on the hobbit home will go as follows:
Compressed dirt
Vapor Barrier
Straw Bales
Wood pallets
What vapor barrier do we need and what is the best technique to apply it??
Kiitos!
April 29th, 2012 at 6:36 pm
Hmmm.. I don't know for sure as I don't put bales in my floors. I use 6mil plastic as a vapor barrier in regular floor construction and under slabs, so that might work. You may need something more like a sealed pond liner…not sure. Good luck and I hope you'll send photos!!!
May 3rd, 2012 at 9:06 am
There will definitely be photos
Thank you for the reply too! Trying to find information online is overwhelming – there are so many ideas!! I'll look into both of the ones you mentioned and let you know what we end up using. Thanks for the help!